۵ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است

  •  papers

    یادداشت دکتر قالیباف برای معلولان و روز جهانی معلولان

    امروز، روز جهانی معلولان بود. اولین جلسه امروزم، نشستی صمیمی با مدیران عامل برخی از مهمترین تشکل‌های مردمی توانیابان بود. دغدغه‌ها و مشکلات شان را - که بر اساس گزارشها می دانستم - از زبان‌خودشان با جزئیات و ظرایف بیشتر شنیدم. توجه به جامعه توانیاب، از ابتدا مورد توجه مدیریت شهری در دوره جدید بوده است
    در مناسب‌سازی معابر برای معلولان گام‌های خوبی برداشته‌ایم، هرچند تا وضعیت مطلوب فاصله  زیادی داریم. حمل و نقل رایگان برای معلولان شدید جسمی و حرکتی در سطح تهران، با مقاصد درمانی، آموزشی و شغلی، خدمتی است که اکنون به دنبال گسترش و ارتقای کیفی آن هستیم. علاوه بر این مناسب سازی مسیر تردد توانیابان، از درب منزل تا اولین شریان اصلی، طرحی است که در دستور کار شهرداران نواحی قرار خواهم داد.
    من مطمئن هستم که بهترین شیوه رفع مشکلات، سپردن کار مردم به مردم است. لازم است اقشار مختلف همچون هنرمندان و ورزشکاران به میدان بیایند تا با همکاری هم "جهاد مهربانی" را رقم بزنیم.
    امیدوارم روزی را در تهران و در همه کشور شاهد باشیم که توانیابان ما دغدغه ای برای حضور در جامعه و دریافت خدمات درمانی، آموزشی و تفریحی نداشته باشند. انشاالله.

  •  خاطرات

    یادداشت دکتر قالیباف برای تمدید تحریم‌های ده‌ساله و بدعهدی آمریکا

    برجام از سوی آمریکا با تمدید تحریم‌های ده ساله ایران نقض شد و البته این بدعهدی چندان دور از انتظار نبود. صرفا برای شیفتگان غرب که بی‌اعتمادی نظام به آمریکا را وهم و دشمن تراشی می‌دانستند، این اتفاق تجربه جدید بود و شاید حالا به دوراندیشی رهبر انقلاب ایمان بیاورند. همچنانکه قطعا اصل مذاکره و برجام خیانت نبود. خیانت آن است که برجام را قاب بگیریم و فقط مشتاقانه به آن نگاه کنیم و از توان داخل کشور غفلت کنیم.
    برای کسی که خودش را به تخت زنجیر کرده چه فرقی می‌کند که در باز باشد یا بسته؟ چه فرقی می‌کند که برجام نقض شود یا آمریکا در تهران سفارت بزند ‎وقتی ما خودمان به پای اقتصاد قفل زدیم هزاران واحد تولیدی را تعطیل کردیم و با سوء مدیریت بیکاری را به بحران تبدیل کردیم؟

  •  خاطرات

    دکترقالیباف حادثه تروریستی عراق را تسلیت گفت

    دکتر #قالیباف حادثه تروریستی عراق را تسلیت گفت

    عصبانیت جریان تکفیری و حامیانش، از مراسم عظیم #اربعین و ناتوانی‌شان در سنگ‌اندازی به این راه‌پیمایی اعجاب‌انگیز و مواضع هر روز ضعیف ترش در برابر #حشد_الشعبی، باعث شد تا در حملاتی کور چند ده زائر ایرانی، عراقی و افغانستانی را در بمبگذاری حوالی حله #عراق به شهادت رساند. این شهادت را به همه مردم و خانواده این عزیزان تبریک و تسلیت می‌گویم. پایان کار این جریانات در عراق و سوریه نزدیک است ان شاءالله.
    منبع: اینستاگرام شخصی



  •  خاطرات

    یادداشت و گزارش دکتر قالیباف از روزهای برفی تهران

    یادداشت و گزارش دکتر قالیباف از روزهای برفی تهران

    امشب برای ارزیابی فعالیت همکارانم عازم بازدید میدانی از برخی مناطق شهر شدم. با توجه به وسعت و شدت برف و سرمای دیشب، زحمات همکارانم در شهرداری از پی‌گیری و اسکان حدود ١٥٠٠ همشهری بی‌خانمان در شب گذشته آغاز شده بود که بحمدلله شاهد حادثه ناگواری در اثر ماندن در سرمای شهر تهران نبودیم. جاداشت از نزدیک به آنان خسته نباشید بگویم و با مردم شریف تهران، که شدت بارش و برخی نقصانها برای‌شان مشکلاتی ایجاد کرده بود، هم‌کلام شوم. عمده نگرانی مردم درباره اسکان بی‌خانمان‌ها بود که ضمن ارائه توضیحات، دستورات لازم برای ساماندهی بیشتر و سریعتر را صادر کردم. من ضمن شکرگزاری به درگاه خداوند برای بارش این عنایت الهی، از همه همشهریان تهرانی که با صبر و مشارکت با همکارانم و نیروهای خدوم راهنمایی و رانندگی، این شب و روز را سپری کردند تشکر می‌کنم.

    منبع: اینستاگرام شخصی


  •  خاطرات

    دکتر قالیباف درگذشت سلیم موذن زاده را تسلیت گفت

    دکتر قالیباف درگذشت سلیم موذن زاده را تسلیت گفت

    صدای جاودان خاندان #موذن_‌زاده میراث فرهنگی ما ایرانیان است. همه ما با اذان رحیم و زینب زینب سلیم موذن زاده خاطرات فراوانی را به یاد می‌آوریم. امروز سلیم هم به رحیم پیوست و به دیار باقی شتافت. درگذشت استاد سلیم موذن‌زاده اردبیلی را به همه آذری‌زبانان و دوستداران این مرد عزیز تسلیت عرض می‌گویم. جامعه مادحین اهل بیت (ع) پیرغلامی خوش نوا را از دست داد.
    منبع: اینستاگرام شخصی